maanantaina, syyskuuta 07, 2009

Eilen oli mökkipäivä. Ja mökkipäivät ovat aina hyviä päiviä, etenkin silloin kun kummilapset ovat siellä. Kolmivuotias oli minun Seattlessa ollessani kertonut, että mökillä on kivaa koska kummieno on siellä. Nyt kun vihdoinkin todella olin taas siellä, ei poika tuntunut tietävän miten päin olisi. Niin hauskaa oli kun taas kaikki olivat koolla. Tytöllekin on tullut sen verran ikää, että hänen kanssaan voi kommunikoida ihan toisella tavalla kuin seitsemän viikkoa sitten. Olen hyvin iloinen, että hän ei yhtään vierasta minua vaikka onkin juuri siinä iässä että vierastaminen olisi odotettua. Köllöttelimme lounaan jälkeen hyvän aikaa vierekkäin sohvalla. Minä koska aiakeroväsymys painoi, tyttö koska hänellä on ikää viisi kuukautta.

Tarkoitukseni oli ajaa illaksi kotiin, mutta saunan ja illallisen jälkeen alkoi taas väsyttää siinä määrin, että katsoin parhaaksi yöpyä. Jälkeenpäin ihmettelen, etten heti älynnyt, että noin kannattaa tehdä. Aamulla kun heräsin automaattisesti ennen auringonnousua, jolloin ehdin töihin hyvin normaaliin töihintuloaikaan vaikka kävin välissä kotona suihkussa.

Tänään töissä olen sitten huomannut, että Seattlen reissu meni töidenkin osalta varsin putkeen, vaikka välillä olinkin hieman masentunut siitä, että ihan kaikki ei sujunut niin kuin olin ajatellut. Toin taas mukanani paljon uutta tietoa, ja asiat ovat taas tänään nykineet eteenpäin hyvällä vauhdilla. Ja lisäksi Seattlessa tekemistäni labrahommistakin tuli kotiin tuomista sen verran, että niillä pärjää hyvän aikaa, vaikka tuomisia olikin paljon vähemmän kuin olin ajatellut.

Taannoiseen USA:n kaupunkeja ruotineeseen kommenttiin on lisättävä, että myös Teksasin pääkaupunki Austin on varsin mukava kaupunki, Sen voisi ehkä listata kaupunkina, jossa voi hyvin viihtyä, mutta joita ei varsinaisesti voi matkan arvoisena pitää. Kuitenkin jos tykkää käydä kuuntelemassa musiikkia livenä, on Austinin 6th Street loistava paikka. Siellä on kymmeniä klubeja, joissa pääsee kuuntelemaan bändejä ilmaiseksi, kunhan ostaa ainakin yhden juoman. Ja ehkäpä Philadelphian ja San Diegon seuraksi kiinnostaviin kaupunkeihin joissa en ole käynyt voisi lisätä Nashvillen. En toki ole mikään suuri kantrin ystävä, mutta luulen että Nashvillessä olisi silti mukavaa käydä kuuntelemassa sitä livenä. Meininki on kuulemma saman henkistä kuin Austinin 6th Streetillä tai New Orleansin Bourbon Streetillä – mutta musiikki siis vain on kantria.

Ei kommentteja: